Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2023 i 2024 roku
Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2023 i 2024 roku
Zabrzańskie Centrum Świadczeń Rodzinnych informuje, że wnioski o przyznanie świadczenia - refundacji podatku VAT wynikającego z opłaconej faktury VAT dokumentującej dostarczenie paliwa gazowego do odbiorcy paliw gazowych można składać nie później niż do 30.09.2024 r.
Po 30.09.2024 r. wnioski można złożyć w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Refundacja przysługuje za okres od 01.01 do 31.12.2023 r. oraz od 01.01 do 30.06.2024 r.
Kryteria:
1) Refundacja podatku VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym w przypadku gdy:
- a) głównym źródłem ogrzewania są urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi; główne źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia wejścia w życie ustawy tj. do 21 grudnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku wpisania lub zgłoszenia do CEEB nowych źródeł ogrzewania.
- b) wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę w gospodarstwie:
- jednoosobowym nie przekracza 2100 zł
- wieloosobowym nie przekracza 1500 zł.
Wysokość dochodu weryfikowana jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku.
Przeciętny miesięczny dochód gospodarstwa domowego obliczany jest za rok kalendarzowy w zależności od terminu złożenia wniosku:
od 1 stycznia do 31 lipca danego roku - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek,
od 1 sierpnia do 31 grudnia danego roku - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek.
Do wniosku należy dołączyć:
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy obejmujący okres dotyczący wniosku,
- dowód uiszczenia zapłaty za fakturę
W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego wniosku lub bez wymaganych dokumentów, osoba ubiegającą się o refundację zostanie wezwana do poprawienia wniosku lub uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.